Op naar Bitola 🏛

8 mei 2022 - Bitola, Macedonië

Na een extra lange etappe gisteren was vandaag het plan om nog een klein beetje extra te lopen en etappe 4 alvast af te ronden.

We begonnen met een heerlijk ontbijt in ons hotel en voor onze etappe moesten we eerst een kleine 600 meter terug lopen. Dit was direct stijl omhoog al had ik gisteren toen we naar het hotel liepen dit totaal niet door 🫢

De paden en het uitzicht waren weer geweldig en we hebben 4 kilometer langs een oud aquaduct gelopen dat nog steeds gebruikt wordt. We hadden nog steeds weinig eten en drinken dus we hoopte wel vurig dat er een winkeltje open was ergens langs de route. Op zondag kan dat hier best een uitdaging zijn.

Dihovo was de eerste plaats waar we langs kwamen. Na een rondje door het dorp bleek er een mini market open te zijn. Hier konden we wat proviand inslaan al was het assortiment niet heel groot. Dus een early lunch met cola en chips en Maria koekjes voor later op de dag.  Nu was het op naar onze eindbestemming Bitola wat de vierde stad was in het Ottomaanse Rijk 🤓

De route gaat langs kleine plaatsjes en midden door een motorcross baan 🧐

Op twee kilometer van onze bestemming ligt  de archeologische plaats Heraclea Lyncestis waar we een bezoekje brengen en een duik terug in de tijd.

Hierna nog even moet verzamelen

om de laatste 2 kilometer naar onze bestemming te lopen en na 21 km de rugzak weer af te doen.

Toch even iets over stokken 😇 ik heb vaak geroepen dat met stokken lopen voor oudere mensen is maar de laatste drie dagen ben ik als een kind zo blij met mijn stokken. Omhoog lopen is een stukje comfortabeler, ze helpen enorm met het behouden van je evenwicht en we zijn meerdere keren door dichtbegroeid gebied gelopen en dan kan je ze heel goed gebruiken 😝

We hebben de dag weer afgesloten met een heerlijk diner in het centrum.

Morgen lopen we naar Niki in Griekenland 🇬🇷 en staat kamperen 🏕 op het programma 🙃

👋🏻

1. Xander:
    9 mei 2022
    Lekker bezig Erik! Mooie omgeving om in te lopen en mooie uitdaging. En zo zie maar weer dat oude mannen zo gek nog niet zijn ;~) Enjoy
  2. Erik:
    Thnx Xander het is een heerlijke uitdaging 😀
  3. Rose-marie:
    Weer mooie foto's .
    En veel gelopen.Op naar de volgende bestemming.Veel wandelplezier.
  4. Erik:
    Op naar 🇬🇷 vandaag
  5. Agnes Pronk:
    9 mei 2022
    Mooie foto’s en jullie hebben veel gelopen nu op naar Griekenland.
    Geniet maar van de rust en de omgeving.
  6. Erik:
    Doen we zeker.
  7. Groeten uit Wassenaar:
    9 mei 2022
    Goede reis door Griekenland groet.
  8. Erik:
    9 mei 2022
    Dankjewel daar gaan we vanmiddag aan beginnen. 🇬🇷🏛
  9. Miranda:
    9 mei 2022
    Mooi verhalen, en goed te lezen dat de stokken hun werk doen 🙃
  10. Bas:
    10 mei 2022
    Wat goed en een toffe omgeving! Dat laatste biertje heeft de dag ervoor dus stiekem toch geholpen 😜 jullie regelen trouwens de hotels niet van tevoren? Of hoe ga je om met dat je voorloopt op schema?
  11. Erik:
    10 mei 2022
    Hé Bas als er een hotel is of iets anders proberen we dat een dag van te voren te regelen zodat je ook weet waar je heen kan aan het eind van de dag 😀