Resen —> Capari —> Trnovo 😅

7 mei 2022 - Trnovo, Macedonië

Deze dag zouden we weer een stukje door de bergen lopen en uitkomen in Capari niet te verwarren met Campari 😊

We begonnen iets later dan de dag ervoor omdat zowel de afstand als de hoogtemeters minder waren. We begonnen niet helemaal op de route omdat ons hotel net buiten Resen lag. Dus na een stukje hoofdweg en een kleine B-weg begonnen we aan onze route. We hadden genoeg water en koekjes ingeslagen bij het winkeltje naast ons hotel want we kwamen door drie plaatsen en volgens Google en het routeboek was en voldoende mogelijkheid om te eten en drinken (je voelt hem al aankomen).

We begonnen weer tussen de appelbomen en door de landerijen en toen links af de weg op met koppelstenen althans onder de laag asfalt. We gingen ook weer gestaag de hoogte in en dat voelde ik best in de benen na de dag van gisteren. Na de top liepen we parallel aan de huidige “snelweg” naar beneden tot Kazhani waar we dachten te kunnen lunchen. Hier was echt helemaal niets alleen een gesloten bakker, dus voor ons waren het hazelnoten in de bushalte 🤨.

Daarna door naar Dolenci waar volgens ons routeboek een café zou zitten, dat klopte enigszins maar open was ie niet 🥺.

Dan vol goede moet door naar onze eindbestemming Capari waar zowel een hotel als café zou zijn. We liepen door een geweldig landschap waar Hans zelfs een wilde Hop op de foto heeft gezet, zijn dag was meteen geslaagd 🦤

De laatste twee kilometer waren nog even stijl omhoog maar dat maakt niets uit we waren er immers bijna. Redelijk uitgeput en vooral klaar kwamen we aan maar het was een redelijk spookstad. Helemaal niets was er. Dus maar aan een rijst in zak maaltijd om te herstellen.

Dat werkte bijzonder goed en zelfs nadat Hans had gezegd dat het slim was om nog 10 km door te lopen naar een hotel, omdat we niet heel veel rantsoen hadden om te kamperen, was ik gematigd positief 🙃

Dus door naar Trnovo wederom door mooie landschappen met hier en daar een lokale vuilnisdump. Als we ons ergens aan irriteren is het wel het dumpgedrag van afval. Ik gok dat we vandaag 8 tv’s, 10 banken en wel 100 motorolie verpakkingen hebben gezien langs en in de mooie natuur.

De eerste 8 kilometers gingen best goed maar ik denk dat de maaltijd toen uitgewerkt was want de laatste twee heb ik goed gevoeld. Vlak voor de finish werden we aangehouden door een man die ons heel graag een drankje wilde aanbieden en alles over onze reis wilde weten. Super aardig en gezellig en we hebben heerlijk een drankje gedronken om vervolgens met nog zwaardere benen de laatste kilometer te lopen. Na een slordige 11 uur kwamen we aan in ons hotel wat echt super is. Nu weer goed herstellen om morgen door te lopen naar Bitola. Dan liggen we officieel een dag voor op ons schema 🤪

Al met al een prachtige maar zware dag op naar Griekenland 🇬🇷

👋🏻

1. Agnes Pronk:
    8 mei 2022
    Jullie zien veel mooie en lelijke dingen in de natuur, je ziet maar
    de mens vernietigd de natuur geniet er van ík zie dat je goed weer heb. Veel plezier met het lopen en zorg dat je genoeg drinken en eten bij je heb
  2. Bas:
    10 mei 2022
    Alles constant dicht.. Over dingen die niet in je hoofd passen 😬 bikkels dat jullie door stouwde langs de route ipv een afslag namen om ergens te kunnen eten 👊🏼 Aardig wandelingetje zo! 🙈