Via de bergen naar onze finishlijn in Thessaloniki 🇬🇷🏁👊🏻

19 mei 2022 - Thessaloníki, Griekenland

En dan loop je ineens de laatste kilometers van de tocht. Begonnen in Ohrid in Macedonië 🇲🇰 en geëindigd bij mijn hotel in Thessaloniki in Griekenland 🇬🇷 340,8 kilometer verder.

Maar eerst natuurlijk gewoon de laatste etappen gelopen. We konden de finishlijn al bijna zien liggen vanuit het hotel en de snelste route was door het drukke verkeerscentrum. Dit hebben we gelukkig niet gedaan en zijn terug omhoog gelopen naar de route. Na eerst over wat drukke wegen te hebben gelopen werd het ineens rustig en er was weer natuur 😀

Via wat kleine omwegen kwamen we langs een auto waar een stelletje zich aan het voorbereiden was op carpoolen denken wij 😅. Kort daarna begonnen we steeds meer met klimmen eerst nog op een asfaltweg maar daarna via een zandweg. Op naar het hoogste punt met een fantastisch uitzicht over Thessaloniki. De tocht werd wel een paar keer spannend door de enorme hoeveelheid honden die ook iets van onze tocht vonden. Dit keer heel veel niet vast en ze kwamen een paar keer erg dichtbij. Hans heeft even laten zien wie de baas is en we gingen snel verder.

Na de stijle afdaling kwamen we in de stad en bij het eind van het boekje en dus de route. Maar niet voordat ik nog een selfie met een schildpad had gemaakt. Dit was een grote wens van Solène 😀.

Het eindpunt was een verlaten bushokje, een beetje een anticlimax na zo’n hele tocht.

Op naar het hotel, dwars door de drukte van de stad. Als ik iets nog meer ben gaan waarderen is het de rust de afgelopen weken.

Als beloning heb ik mezelf op een massage getrakteerd vandaag, dat was heel lekker 😅.

Nou morgen en overmorgen maar de rest van de stad verkennen maar eerst goed uitslapen 🤩

👋🏻

1. Miranda:
    19 mei 2022
    🏁fantastisch nieuws, gefeliciteerd! Respect voor het doorzettingsvermogen. Wie had ooit gedacht dat je zo ver zou hiken. Ik doe het je zeker niet na.
  2. Erik:
    Dankjewel Miranda, het was een mooie tocht en ervaring 😀
  3. Rob:
    20 mei 2022
    Gefeliciteerd, klasse gedaan. Geniet nog even lekker daar.
  4. Erik:
    Thnx Rob en dat genieten ga ik zeker doen 👍🏻
  5. Agnes Pronk:
    20 mei 2022
    Gefeliciteerd het is je gelukt het was goed te volgen en mooie foto’s. Nu kan je lekker uitrusten geniet van de rust en de omgeving groetjes ma
  6. Agnes Pronk:
    20 mei 2022
    Gefeliciteerd het is je gelukt mooie foto’s geniet maar van je rust
  7. Erik:
    20 mei 2022
    Dankjewel moedertje dat ga ik zeker doen!
  8. Tim t. B.:
    20 mei 2022
    Tof te lezen zo en mooi gedaan!
  9. Erik:
    20 mei 2022
    Thnx Tim en ik denk dat ik jou wel blij kan maken met het boek van de route. Lijkt mij een mooie tocht voor jou en Jody 😀🗻🇲🇰🇬🇷🇦🇱
  10. Bas:
    20 mei 2022
    Yes!! Respect! Mooi gedaan 👊🏼 Nu (na)genieten van deze mooie prestatie :) Succes nog even Hans ;)
  11. Erik:
    Thnx Bas!!
  12. Rose-marie:
    20 mei 2022
    Wat ontzettend knap.De eindstreep gehaald.`gefeliciteerd jullie.
    nu wat uitrusten en dan weer op huis aan.Daar zullen de dames blij zijn als je er weer bent.Veel verhalen te vertellen.
    Goede reis terug
  13. Erik:
    20 mei 2022
    Dat uitrusten komt helemaal goed. En ik ben ook heel blij als ik straks weer bij mijn dames ben 😀