Laatste klimmetjes voor de afdaling morgen naar Thessaloniki 💪🏻🗻🇬🇷

18 mei 2022 - Oraiokastro, Griekenland

Zo nu gaat het toch echt wel snel, we zagen vandaag voor het eerst Thessaloniki vanuit de bergen liggen. We komen ook steeds dichterbij, wat een goed teken ik ben ook wel even aan wat ontspanning toe.

De dag van vandaag was redelijk eenvoudig met wat klimmetjes op het einde. Maar het begin was eerst door een raar industrieterrein. Toen we wat meer in open terrein waren merkte we dat de wind behoorlijk was. Maar zoals we vaak tegen elkaar zeggen ‘we hebben voor hetere vuren gestaan’ 😅

Eenmaal op de route liepen we over verharde landwegen naar onze eerste plek waar we weer wat proviand konden halen. Dat was Pentalofos. Eerst wat gedronken in een café waar het water uitgevallen was, dus maar een frisje en toen door de bergen in. Toen ik ging zitten en mijn zonnebril afdeed brak het pootje van mijn legendarische Helmut zonnebril 🥲, gelukkig is het z’n topbril dat hij het ook met 1 pootje gewoon nog doet 😅

Halverwege de beklimming vroeg Hans of het slim was een doorsteek te nemen over de weg, je weet immers nooit wat het boekje voor verassingen heeft 😅

Dit hebben we gedaan en we liepen vrij gemakkelijk over de verharde wegen naar ons hotel.

Alles bij elkaar een prima etappen van weer 21 km. Morgen de laatste kilometers naar Thessaloniki en dan dik twee dagen uitrusten.

Iedere dag zeg ik tegen Hans dit ga ik vanavond in de blog zetten en dat vergeet ik dan keihard 😜

Langs de hele route heeft ieder huis minimaal drie honden. Nu weten de meeste dat honden niet mijn favoriete dieren zijn maar iedere keer als je ook maar langs een huis loopt gaan ze als een gek tekeer. Waakzaam is heel goed maar niet als je over een weg loopt. Het is ook regelmatig voorgekomen dat ze los lopen en ons ook niet welkom vonden. In die situaties neemt Hans het voortouw en spreekt ze streng toe.  We hebben gelukkig nog niet echt hoeven rennen voor een boze hond.

Op naar een mooi plek voor het diner en dan morgen even de laatste keer echt vroeg opstaan 😅

👋🏻

1. Agnes Pronk:
    19 mei 2022
    Laatste loodjes wegen het zwaarst sterkte
  2. Bas:
    Nee!! Helmut!! :( Sterkte met de laatste loodjes heren! 👊🏼
  3. Walter Bolleboom:
    19 mei 2022
    Sterkte met de laatste loodjes