Naar Chalkidona heel warm 🥵 en vooral een saaie route 🇬🇷☀️

16 mei 2022 - Chalkidona, Griekenland

Op de dag dat Jaimy en ik 19 jaar getrouwd zijn 👩‍❤️‍👨 stond alweer de 11e wandeldag op het programma. We komen steeds dichter bij mijn finishlijn voor de wandeling. Vandaag zou er eerst een korte etappe naar Pella op het programma staan maar doordat er geen hotelkamers beschikbaar waren ging de reis door naar Chalkidona wat weer 10 kilometer verder ligt. Dus toch weer een aardige kluif van 25 kilometer met de warmste dag toe nu toe op het programma. Dat gecombineerd met een weinig inspirerende omgeving maakt het een pittige dag.

Ons hotel in Giannitsa lag pal aan de route dus we startte met het afmaken van de laatste 2 kilometer in de stad en toen konden we op weg naar Pella.

We liepen door alleen maar akkers en volgens het boekje zouden dit katoenplantages zijn. We werden vandaag regelmatig geconfronteerd met het feit dat de boer het pad zo mooi vond dat hij het bij zijn eigen land had getrokken met als gevolg weg pad en route. Tijdens onze eerste pauze keek Hans op de thermometer die aan z’n tas hangt en die gaf 40,5 C aan 🥵🥵

Snel door naar Pella voordat het nog warmer wordt. In Pella aangekomen zijn we gestopt bij de plaatselijke bakker en hebben broodjes gehaald en een frisje gedronken. Hans had mij inmiddels het slechte nieuws doorgegeven dat het zwembad bij ons hotel pas vanaf 31 mei op is, dat is heel jammer want ik kijk al een tijdje uit naar een frisse duik.

Dan toch maar door naar Chalkidona, wederom hetzelfde beeld qua omgeving maar wel iets heel raars.  We zagen al een tijdje rook maar dat bleek te komen door kortsluiting van een electriciteitsmast die vonken gaf op het droge gras en graan. Hmm best linke soep als alles zo droog is. Wij snel doorgelopen en kijken of we iemand op de hoogte konden brengen. Dat duurde even, want er lopen maar weinig mensen waar wij lopen, maar toen de man het filmpje zag schrok hij en ging tot actie over. Althans dat denken wij 😉

Vlak voor het dorp blijkt een soort kuil te liggen waar heel veel vogels nestelen. Weer een mooie plek voor Hans 🦤

Vervolgens liep ik iets vooruit en schoot er ineens een, in mijn ogen, grote slang 🐍 het hoge gras in.

Na deze belevenissen kwamen we aan bij het hotel en vertelde de man dat het zwembad wel open was 🥳🥳🥳

Dus nu heerlijk de blog aan het zwembad geschreven en straks nog even wat bommetjes oefenen 🤿

Vanavond nog even kijken wat er op het programma staat want we komen steeds dichterbij Thessaloniki ☀️

👋🏻

1. Riccardo:
    Gefeliciteerd met jullie jubileum! 🤵👰

Lekker even in het zwembad dobberen zal fijn zijn voor de beentjes!
  2. Erik:
    Thnx Riccardo.

Dat dobberen is goed te doen 😅
  3. Agnes Pronk:
    16 mei 2022
    En heb je lekker gezwommen, ík hoop dat het morgen niet zo warm is en dat de paden beter zijn . Heb je nog iets lekkers genomen om je trouwdag te vieren.
  4. Ron:
    16 mei 2022
    Respect hoor in die warmte te lopen !
  5. Erik:
    Thnx Ron 😅
  6. Niels v. N.:
    17 mei 2022
    Lekker bezig Erik! Niet zomaar een makkelijke route zo te lezen, en dan ook nog eens die extreme hitte!
    Respect hoor.

Succes en vooral heel veel plezier de laatste paar dagen.
  7. Bas:
    17 mei 2022
    Inhouden voor gevorderden…iets met een in jouw ogen grote slang… Mooi dat het zwembad open was 💪🏼 En gewoon nog halve brandweerman gespeeld, goed bezig!

En gefeliciteerd met jullie jubileum 🎉
  8. Erik:
    Thnx Bas!!