Van Kali naar Giannitsa maar eerst met de taxi 🚕 ☀️🇬🇷🥵

15 mei 2022 - Giannitsa, Griekenland

Zo en na een heerlijke nacht in het hotel stond onze vriendelijke taxichauffeur stipt om 7:30 klaar om ons weer in Kali af te zetten. Op de plaats waar we gisteren geëindigd waren begonnen we vandaag onze tocht. Het beloofde een warme dag te worden dus was het best fijn dat we minder bagage bij ons hadden.

We hadden nog geen 100 meter gelopen en Hans had een Hop gespot 🦤 eerst vloog ie nog weg maar na een paar meter kon Hans hem super scherp op de foto zetten.

Daarna door de velden met kersen- en perzikenbomen tot een droog gevallen rivier. De route gaf aan dat we er doorheen konden. Maar er was best veel hoog gras en onkruid en dat was nog erg nat van de slagregens en onweer van gisteren. Een top keuze om niet in een tent te zitten 😅

De begroeiing werd weer dichter en dichter en we zijn zelfs even vast komen te zitten. Uiteindelijk een pad gevonden maar dit kleine stuk had veel tijd en schrammen veroorzaakt.

De rest van de dag was vrij simpel: tussen de bomen door één kilometer dan een keer links en recht en dan weer een kilometer rechtdoor. Saai en vooral heel warm de thermometer stond op 35 C en de wind was ver te zoeken.

Het is onwijs tof dat we zeer regelmatig worden aangesproken en de mensen alles van onze reis willen weten. Ook vandaag weer en deze keer kregen we een pot honing van een imker-echtpaar en echt verse kersen van iemand die net van het land kwam.

Gelukkig konden we direct genieten van een verfrissende douche en gaan we straks weer opzoek naar een leuk restaurant.

👋🏻

1. Miranda:
    15 mei 2022
    Het is ook erg bijzonder (en een beetje gek) om jullie deze afstanden te zien lopen. Maar super leuk dat locals zo geïnteresseerd zijn en jullie helpen of iets mee geven.
  2. Agnes Pronk:
    16 mei 2022
    Mooie foto’s fijn dat er zoveel mensen in jullie geïnteresseerd zijn en zo hoor je en zie veel,ik hoop dat het wat minder warm is sterkte
  3. Rose-marie:
    16 mei 2022
    Dat ziet er allemaal prachtig uit,gave foto's en een mooi verhaal.Nog mooie dagen toegewenst.
  4. Bas:
    17 mei 2022
    Hoeveel littekens hebben jullie inmiddels al van die onbegaanbare paden? 😬 Bikkels 😎