Chalcedoni naar Gefyra. We hebben ook deze uitdaging weer tot een goed einde gebracht 🥵😰🥵☀️😩

17 mei 2022 - Agios Athanasios, Griekenland

Over het algemeen gaan de routes en het navigeren erg soepel. Zo nu en dan een uitdaging maar vandaag spande de kroon. We begonnen aan onze op papier 21 km route. Iets verlegt en verlengd na de uitwijk van gisteren.

Ik wist dat we een stukje over een wat grotere weg zouden lopen. De afgelopen keren viel dit best mee maar nu was het echt wel 2x tweebaans waar hard werd gereden. We hebben er voor gekozen om terug te lopen naar de route om zodoende een andere brug over de Vardar te nemen. Er zijn niet veel mogelijkheden om deze over te steken. Dit gaf wel wat extra kilometers maar het tempo was goed en volgens het boekje zou het een walk in the park zijn 🤬

Dat was de eerste 13 kilometer ook zeker het geval maar toen werd het pad weer meer een meer begroeid en met name met bramenstruiken en andere stekel dingen. Dus proberen een weg te vinden maar dat werd steeds lastiger en we raakte verder en verder van het ‘pad’. Om de volgende twee uur samen te vatten 🤬🤬🤬 en op een gegeven moment werd ik ook best ongerust. Gelukkig was Hans daadkrachtig en vonden we na 2 uur het ene kleine gaatje tussen de 3 meter hoge bramenstruiken 😮‍💨

Even wat lucht maar het was zeker nog 2 kilometer met voldoende uitdagingen. We waren heel blij dat we aankwamen bij het volgende dorp en als eerste een tankstation zagen. De man verkocht geen drankje maar bood ons beide een glas water aan van zijn eigen voorraad. Daarna iets verder in het dorp een café gevonden wat open was een een fles water, een glas cola en een grote bier besteld 🥵

Voor mij was het echt genoeg maar het hotel lag nog 12 kilometer verder. Hiervoor heb ik genoten van een busrit van 10 minuten die mij voor het hotel met weer een zwembad bracht 👌🏻

Na een broodnodige douche en het wassen van de kleren heb ik heerlijk bij kunnen komen aan het zwembad. Hans heeft er nog ruim 2,5 uur over gedaan.

Na de loop van vandaag heb ik precies 300 kilometer gelopen tijdens deze hike 👊🏻💪🏻 afgezien dat het vandaag even niet zo lekker ging is het vrij makkelijk en zonder blessures gegaan. Natuurlijk wat kleine pijntjes en vooral zware benen maar dat is niet erg.

Voor mij nog twee dagen lopen naar Thessaloniki en dan nog 2,5 dag op standje niks doen 😀

👋🏻

4. Erik:
    Thnx Xander
  5. Agnes Pronk:
    18 mei 2022
    Wie had dat gedacht dat je zoveel km’s zou lopen 🚶‍♀️ Ik hoop dat de laatste dagen goed gaan