Van Bitola naar Griekenland 🇬🇷

9 mei 2022 - Kato Kleines, Griekenland

Vandaag stond het verlaten van Macedonië en herbegin van de reis in Griekenland op het programma. We vertrokken via de supermarkt en de bakker uit Bitola, we hadden wel proviand nodig omdat kamperen op het programma staat. Maar eerst weer een stijle klim omhoog om Bitola via de bergen te verlaten. Qua weer was dit de beste dag met veel zon en warmer dan de dagen ervoor. We passeren Krstoar en Bistrica wie kent deze plaatsen niet. Als zovele plaatsjes waar we doorheen komen is het vaak niet meer dan een paar huizen en meestal een kerk. Na een welverdiende cola en een extra fles water in Bistricia gaan we verder naar de grens. Er stond een hele lange rechte lijn op het programma en dat voorspelt vaak weinig goeds qua uitzicht en motivatie. Dit klopte enigszins al was het fijn dat er veel bomen stonden. De hele dag zon en het extra gewicht van het water maakte dat deze kilometers extra zwaar waren. Gelukkig met wat zingen en flauwe grappen ging het beter en stonden we bij de grens in de rij voor de auto’s 😅

Voor mij een nieuwe ervaring om dit lopend te doen en de beambtes keken ook wel even op toen ze twee wandelaars zagen. Het ging allemaal erg soepel en voor je het weet ben je weer in de EU 😃

Op naar een café om de dag af te sluiten maar niets was minder waar alles was dicht behalve het tankstation. Hier werd een welverdiend biertje gehaald door Hans. Nu opzoek naar een plek voor onze tenten. Dit bleek geen gemakkelijke opgaven. Heel veel landbouwgrond en het is dan toch een beetje zoeken naar een plekje. Uiteindelijk een plekje gevonden tussen de velden achter een huisje. Na een lekkere maaltijd en nog een drankje waren we klaar om de tent op te zetten. Komen er op dat moment twee tractoren aan die recht tegenover ons nog wat extra werkzaamheden wilde uitvoeren. Tja en wildkamperen is niet altijd gewenst. Dus Hans trok een leger deken over ons heen zodat we even rustig konden wachten tot ze weg zouden gaan. Tja dat duurde even en net toen het donker begon te worden gingen ze weg. Wij zeer snel met slecht zicht de tenten opgezet en half lekgeprikt door de muggen eindelijk onze tent in. Oja ik lig in een kuil 😂 dus dat wordt een korte nacht. Morgen verder Griekenland in en hopelijk een betere kampeerlocatie 😅

👋🏻

1. Agnes Pronk:
    10 mei 2022
    Nou dat was dus een moeilijk dagje ik hoop dat je wel uitgerust bent. Veel sterkte en ik hoop dat je een goede kampeerplaats kan vinden groetjes
  2. Nieke:
    10 mei 2022
    Goed bezig jongens. Ik neem aan dat de porties tzatziki en t Griekse bier nog op de agenda staan!!! Wandelde vandaag samen..
  3. Bas:
    10 mei 2022
    Haha wat een avontuur! Daar doe je het ook wel voor!

Krstoar en Bistrica…basiskennis natuurlijk 😜