Van Niki naar iets voorbij Milite 🇬🇷

10 mei 2022 - Meliti, Griekenland

Na een onrustige nacht, mijn horloge had geen slaap gedetecteerd 🥸 waren we om 5:30 op en vertrokken we om 6:00 uhh nee toch niet 7:00 het is hier namelijk een uurtje later. Via een lange weg door de velden verlieten we Niki en kwamen bij Neos Kafkasos een rustig dorpje waar een koffiebar open was. Hans helemaal blij en ik heb een lekker pakje sap gedronken 😌. Toen door naar Melite, in ons routeboek stond dat het mogelijk was dat de doorgaande weg niet toegankelijk zou zijn doordat de rivier buiten zijn over zou kunnen treden. Nou dit was dus inderdaad zo dus weer een kilometer terug en dan over de spoorbrug en dus over het spoor 🛤

Daarna weer een kilometer terug naar de route en we konden weer echt door.

Het was wederom een zonnige dag dus ik had het alweer snel warm 🥵dus zoveel mogelijk de schaduw opzoeken en drinkpauzes inlassen. Rond één uur kwamen we aan op onze doelbestemming Milite waar we opzoek gingen naar een bar. De eerste straten nog geen succes maar op een klein pleintje zat het plaatselijke café. Er zaten wat mensen op het overdekte terras die snel een plaatsje voor ons maakte. Ze vonden het heel interessant wat we aan het doen waren en waar we vandaan kwamen. Best veel Grieken blijken in Nederland of België gewerkt te hebben. We hebben leuke gesprekken gehad in een combinatie van Nederlands, Duits en Engels. We kregen ook  steeds een nieuw rondje van de heren. Uiteindelijk een lang een gezellig gesprek gehad met Vincent en Christophe.
Ευχαριστώ για την ωραία συζήτηση!

Ze boden ook aan om ons met de auto naar de volgende bestemming te brengen maar wij lopen graag 😊

Om morgen door te kunnen lopen naar Agios Pandelimonas zijn we nog een paar kilometer doorgelopen en hebben we een fantastische kampeerplek naast de route gevonden zonder ons druk te hoeven maken om boze boeren 😀

Na nog een drankje en een warme maaltijd bij de tent is het tijd om vroeg te slapen zodat we morgen fris en fruitig op kunnen staan en (hopelijk) vroeg bij ons hotel kunnen zijn. Er moet wel wat was gedaan worden 😇

👋🏻

1. Rose-marie:
    10 mei 2022
    Weer een bijzondere wandeltocht.Mooie en leuke foto's. Bewondering voor jullie .Doe het jullie niet na.
    Weer mooie dagen en geniet.
  2. Bas:
    10 mei 2022
    Ben wel benieuwd wat er straks meer memorabel blijft, de prachtige wandelroutes, of de nieuwe vrienden die je onderweg maakt :) Klinkt echt onwijs goed heren!
  3. Erik:
    10 mei 2022
    Thnx Bas het is heel tof, onwijs mooi en een nog groter avontuur 😅
  4. Agnes Pronk:
    10 mei 2022
    Leuk dat jullie zo veel vrienden maken , een mooi avontuur geniet ervan