Stijgen en dalen op weg naar Agios Pandelimonas 🏔🇬🇷

11 mei 2022 - Agios Panteleimonas, Griekenland

Wat een lekkere en ongelofelijk rustige nacht. Als je een tent opzet met in kilometers geen mensen is het wel heel lekker rustig. Ik sliep al vroeg en we zijn ook weer vroeg gestart vandaag. Om 7 uur locale tijd zijn we op pad gegaan. Op naar of beter omhoog naar Kella. Dat waren best wat hoogtemeters zo in de vroege morgen. De klim was in twee etappes naar Kella. Eerst dacht ik we lopen wel direct naar Kella en eten daar ons echte ontbijt, de morgen starten met chocola en koekjes voor energie is ook niet alles. Maar na de eerste klim leek het mij vooral slim om even ons brood met kaas te eten om extra kracht te hebben voor de volgende klim. En dat had ik best nodig. Maar tegen 10 uur kwamen we aan in Kella. De eerste tekenen waren niet hoopgevend maar na drie straten kwamen we op een soort dorpsplein met een aantal cafés 🥳

Na twee espresso’s en een frisje was het tijd om verder te gaan. Hierbij zijn we afgeweken van de route omdat we deze anders morgen in de tegengestelde richting nog een keer zouden doen. We lopen het laatste stuk een extra etappe naar Agios Pandelimonas wat aan een groot meer ligt. Onze route gaat nog via een kleiner meer, het meer van Petres! Dit blijkt een hele goede zet. Na een wandelsnelweg stijl naar beneden tot aan het meer blijkt dit een soort vogelreservaat te zijn, Hans was niet meer te houden 😀. We hadden afgesproken dat ik door zou lopen en alvast in zou checken zodat Hans optimaal foto’s kon maken. Met de gedachte van een douche en een zwembad in m’n hoofd waren de kilometers zo voorbij. Echter er was zeker wel een zwembad maar die was zeg maar niet gebruiksklaar 😔. Dat was best een teleurstelling maar de douche deed het wel en ik heb alles weer kunnen wassen 😌

Na wat bijkomen was het tijd om even de omgeving te verkennen. Natuurlijk het prachtige meer bewonderd en een late lunch met tzatziki en bier 😁.

Nu nog even kijken of we na zo’n lunch nog wel plek hebben voor een avondmaaltijd.

Morgen gaan we weer direct klimmen om daarna in Arnissa te eindigen. Tot nu toe nog geen succes met het vinden van een kamer dus wie weet wat het gaat worden 😅

👋🏻

1. Agnes Pronk:
    11 mei 2022
    Je zal wel moe zijn van al dat klimmen ík hoop dat je goed slaapt en uitgerust de weg morgen kan volgen
  2. Walter Bolleboom:
    11 mei 2022