They said it couldn't be done, Ohrid —> Resen

6 mei 2022 - Resen, Macedonië

Zo en we zijn gestart met de tocht! De eerste dag heeft Hans traditioneel een zware etappe op het programma staan voor zijn loopmaatje. Dus ook deze keer 😅

Gisteren samen nog gekeken naar diverse opties en zeker nadat de gids van Hans en Rudi hadden gezegd dat het niet echt mogelijk is om van Ohrid naar Resen te lopen hadden we er extra veel zin in. We hadden immers een gpx bestand dus wat is er makkelijker dan gewoon de lijn te volgen.

We begonnen om 7:00 sharp en Marcus heeft ons uitgezwaaid voordat hij weer aan zijn reis terug naar Nederland mocht beginnen. Eerst een klein stukje door de stad maar al snel nam de helling toe en werden de wegen wat uitdagender (zie foto’s). De paden waren stijl maar het uitzicht was echt ongelofelijk mooi, zeker het uitzicht op Ohrid achter ons was super,  en dat bleef eigenlijk de hele dag zo.

E8B11DC6-DEE2-4529-AC27-674AD001AFF2

De route was makkelijk te volgen over iets wat op een pad leek tot kilometer 10. Ik vond het al vreemd dat ik de volgende 6 km geen navigatie manoeuvres had volgens mijn horloge. Een kleine toelichting dit kan het horloge alleen maar over bestaande paden en niet met kriskras getrokken gpx lijnen door het bos 😅. Al snel werd duidelijk dat we geen pad meer aan het bewandelen waren maar met een lijntje door een dicht begroeid bos aan het lopen waren. We klauterde over en onder takken en moesten soms rare capriolen uithalen om op het pad te blijven. Na ongeveer 6 km konden we een pad bereiken dat ongeveer 10 meter lager lag en vanaf die tijd werkte ook de navigatie weer zoals we gewend waren. Wat volgden waren mooie vlaktes en paden door het bos met onwerkelijke vergezichten. Uiteindelijk kwamen we bij de weg naar Resen en na een klein uitstapje door het bos liepen we zo de stad in. Precies op tijd want het was begonnen met regen, nog voor we echt nat waren konden we een welverdiend biertje drinken in een locale pub die helemaal in het teken stond van David Bowie.

8B40A7B1-865F-4D58-8875-60022440FD69

Vervolgens nog 2,5 km naar ons hotel lopen waar we werden verwelkomd door Nico. Nico wist waar we het beste konden eten en hij bracht ons graag naar deze locale tent. Het eten was super en de bediening vriendelijk een mooie afsluiting van de dag. Ik begon ook echt wel in te kakken na deze lange dag. Dus op naar het hotel en afsluiten met deze blog ✍🏻

Morgen staat er weer een mooie dag gepland, dit keer met minder hoogtemeters maar daarom niet minder mooi. Eens kijken of we weer een hotel kunnen vinden anders wordt het kamperen 🏕

👋🏻

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Agnes Pronk:
    7 mei 2022
    Mooie omgeving maar slechte paden ik hoop dat het morgen beter gaat en dat het droog blijft.
    Sterkte groetjes
  2. Bas: